På skolen har vi en tydelig teststrategi således, vi kan holde øje med elevernes udvikling.
I 1.-7. klasse ligger der fast teststrategi i dansk og matematik.
Tekstlæseprøver
Hogrefe F= forår E= efterår |
Stave- og skriveudvikling efterår | Stave- og skriveudvikling forår
|
|
0. kl. | Sprogvurdering 1 | Sprogvurdering 2
|
|
1. kl. | Tekstlæseprøve 1 F/
Tekstlæseprøve 2 F |
Staveprøve 1 (papir) |
|
2. kl. | Tekstlæseprøve
2 E / 3 F |
Staveprøve 2 (papir) | ST 2 (papir) |
3. kl. | Tekstlæseprøve
3 E / 4 F |
ST 3 (papir)
|
ST 3 (papir)
|
4. kl. | Tekstlæseprøve
4 E / 5 F |
ST 4 Hogrefe
|
ST 4 Hogrefe |
5. kl. | Tekstlæseprøve
5 E / 6 F |
ST 5 Hogrefe
|
ST 5 Hogrefe
|
6. kl. | Tekstlæseprøve
7 E (evt. 6) / 7 F |
ST 6 Hogrefe
|
ST 6 Hogrefe |
7. kl.
|
Tekstlæseprøve
8 E / Basis 7 E |
ST 7 Hogrefe
|
ST 7 Hogrefe
|
8. kl. | ST 8 Hogrefe | ST 8 Hogrefe |
I Matematik testes der i 1. – 6. klasse med hogrefe matematik tests på de af systemet tilhørende klassetrin i foråret.
I udskolingen testes der løbende i både matematik og dansk med de til faget hørende afgangsprøver, således lærerne summarisk kan følge elevernes udvikling – dertil afholdes der årsprøver .
Årgang | Skriftlige årsprøver | Mundtlige årsprøver |
7. årgang | Dansk skriftlig fremstilling
Retstavning og læsning Matematik – færdigheds-/problemregning Historie Tysk Engelsk Fysik/kemi Geografi Biologi |
|
8. Årgang | Dansk skriftlig fremstilling
Retstavning og læsning Matematik færdigheds- / problemregning |
Naturfag
Historie Engelsk Tysk Dansk |