Klagevejledning

På Kolding Realskole er det vores ønske at forbedre kvaliteten af vores arbejde. Derfor er vi åbne over for alle klager over vores arbejde, når det gælder skolens dagligdag, pædagogiske praksis og daglige ledelse.

Vi opfordrer imidlertid til, at klager over skolens arbejde i første omgang stiles til de ansvarlige medarbejdere og ledere så tæt på grunden til klagen som muligt, – således at det klagesystem, som vi her præsenterer, betragtes som den sidste mulighed.

 

Hvilke klager?

Vi har etableret et system til at håndtere klager, der er inden for Kolding Realskoles ansvarsområde, dvs.:

  • Klager over vores arbejde i skolen og skolens SFO
  • Klager over projekter, som bestyrelse og ledelse selv implementerer
  • Klager over medarbejdere, som er ansat på skolen.
  • Klager over elever, som er indskrevet på skolen

Hvis klagen ikke er inden for bestyrelsens og ledelsens ansvarsområde, vil klageren blive informeret herom.

Alle klager vedrørende Kolding Realskole sendes til skolelederen på Kolding Realskole.

 

Disse klager behandles ikke:

Alle interne ansættelsesvilkår såsom lønniveau, medarbejderevalueringer, arbejdsområde osv. vil ikke blive behandlet via dette system, men videresendt til behandling i det interne medarbejder-klagesystem.

Vi gør venligst opmærksom på, at skolen ikke accepterer anonyme klager.